Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Основи підприємництва

       Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями):
       Базові знання в галузі економічної теорії, мікро- та макроекономіки.
       Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги):
       Навчальна дисципліна «Основи підприємництва» буде корисна майбутнім економістам, менеджерам, фінансистам, всім тим, хто планує здійснювати підприємницьку діяльність.
       Основними перевагами дисципліни є практична спрямованість на формування вмінь щодо формування проектних та бізнес-заявок підприємницьких ініціатив.
       При викладанні дисципліни активно застосовуються ситуаційні завдання, дискусії, презентації тощо.
       Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту:
  • створювати підприємницькі структури,
  • визначати джерела та запроваджувати технології реалізації підприємницьких ідей,
  • формувати взаємовідносини з командою зовнішніх інвесторів, адвокатів, бухгалтерів, радників та громадськістю,
  • розробляти підприємницькі проекти.
       Мета та основні задачі дисципліни:
       Метою даної дисципліни є формування системи базових знань щодо процесу підприємництва, підприємницького маркетингу, формування команди однодумців для провадження підприємницької діяльності та компетентностей щодо формування та реалізації підприємницьких ініціатив, як бізнес-проекту.
       Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
  • ознайомлення з найбільш значимими факторами запуску нового підприємства, з методами оцінки можливостей розвитку підприємництва за видами та сферами діяльності, з методиками визначення ресурсних потреб та придбання ресурсів, оцінки потенціального прибутку при започаткування підприємницької діяльності;
  • розгляд найбільш дієвих сучасних бізнес-моделей та послідовності розробки відповідних стратегій;
  • формування плану маркетингу для управління зростанням на основі отриманої ринкової інформації, сформованої маркетингової стратегії для підприємців,
  • розгляд питань створення команди на підприємствах малого бізнесу, у тому числі: бутстреппінг (побудова команди на основі «етапу венчурного життя»), взаємодія з командою зовнішніх інвесторів, адвокатів, бухгалтерів, радників;
  • засвоєння основ договірних відносин, ліцензування та патентування підприємницької діяльності;
  • застосування на практиці знань щодо формування та презентації бізнес-плану;
  • обґрунтування використання різних джерел фінансування підприємницької діяльності.
       Компетентністьщо забезпечує:
       Вивчення дисципліни забезпечує у студентів формування здатності створювати новий бізнес з урахуванням особливостей функціонування підприємств різних форм власності, законодавчих обмежень та особливостей середовища.
       Трудомісткість:
       5 кредитів, 150 годин, залік