Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

Основи підприємницької діяльності в інформаційній економіці

      Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями):
      Базові знання за рівнем середньої освіти.
      Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги)
      Навчальна дисципліна «Основи підприємницької діяльності в інформаційній економіці» буде корисна майбутнім економістам, маркетологам, менеджерам, фінансистам, та взагалі всім тим, хто прагне  займатися підприємництвом та мати власний бізнес.
      Дана навчальна дисципліна розглядає теоретичні знання i практичні навички щодо порядку визначення різноманітних ідей створення власного бізнесу, реєстрації та ліквідації підприємств різних форм власності. В процесі вивчення дисципліни опановуються матеріали з основ оподаткування, договірних відносин, ліцензування та патентування підприємницької діяльності.       Також отримуються навички щодо формування відносин із зовнішнім середовищем, створення успішної команди, обґрунтування використання різних джерел фінансування бізнесу в різних видах діяльності.
      Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту:
  • створити новий бізнес з урахуванням особливостей функціонування підприємств різних форм власності та законодавчих обмежень підприємницької діяльності;
  • визначати оптимальні способи та напрямки аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища;
  • використовувати сучасні методи діагностики та експертизи діяльності підприємства з урахуванням специфіки функціонування;
  • визначати цілі і завдання підприємств різних форм власності;
  • обґрунтовувати потреби підприємства  у внутрішньому та зовнішньому фінансуванні;
  • визначати оптимальні способи та напрями розвитку підприємства;
  • підбирати конкретні засоби та інструменти для належного ведення власного бізнесу;
  • визначати результативність функціонування бізнесу та оптимізування витрат.
      Мета та основні задачі дисципліни
      Метою дисципліни є формування компетентностей щодо розуміння концептуальних засад функціонування підприємств різних форм власності, набуття вмінь обґрунтування створення власного бізнесу, а також підвищення ефективності управління підприємством у ринкових умовах.
      Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
  • ознайомлення студентів з основними категоріями підприємницької діяльності та бізнесу в інформаційній економіці;
  • придбання теоретичних знань i практичних навичок щодо порядку створення та ліквідації підприємств різних форм власності;
  • засвоєння основ договірних відносин, ліцензування та патентування підприємницької діяльності в інформаційній економіці;
  • застосування на практиці знань щодо формування відносин із зовнішнім середовищем;
  • розгляд питань створення ефективної команди та мотивації персоналу;
  • обґрунтування використання різних джерел фінансування бізнесу в інформаційній економіці.
      Компетентністьщо забезпечує
      Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до генерації підприємницьких ідей для створення власного бізнесу та успішного розвитку підприємства в інформаційній економіці.
      Трудомісткість
      5 кредитів, 40 аудиторних годин, 1 залік, 4 форми поточного контролю.