Основи підприємницької діяльності в інформаційній економіці
Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями):
Базові знання за рівнем середньої освіти.
Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги)
Навчальна дисципліна «Основи підприємницької діяльності в інформаційній економіці» буде корисна майбутнім економістам, маркетологам, менеджерам, фінансистам, та взагалі всім тим, хто прагне займатися підприємництвом та мати власний бізнес.
Дана навчальна дисципліна розглядає теоретичні знання i практичні навички щодо порядку визначення різноманітних ідей створення власного бізнесу, реєстрації та ліквідації підприємств різних форм власності. В процесі вивчення дисципліни опановуються матеріали з основ оподаткування, договірних відносин, ліцензування та патентування підприємницької діяльності. Також отримуються навички щодо формування відносин із зовнішнім середовищем, створення успішної команди, обґрунтування використання різних джерел фінансування бізнесу в різних видах діяльності.
Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту:
- створити новий бізнес з урахуванням особливостей функціонування підприємств різних форм власності та законодавчих обмежень підприємницької діяльності;
- визначати оптимальні способи та напрямки аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища;
- використовувати сучасні методи діагностики та експертизи діяльності підприємства з урахуванням специфіки функціонування;
- визначати цілі і завдання підприємств різних форм власності;
- обґрунтовувати потреби підприємства у внутрішньому та зовнішньому фінансуванні;
- визначати оптимальні способи та напрями розвитку підприємства;
- підбирати конкретні засоби та інструменти для належного ведення власного бізнесу;
- визначати результативність функціонування бізнесу та оптимізування витрат.
Мета та основні задачі дисципліни
Метою дисципліни є формування компетентностей щодо розуміння концептуальних засад функціонування підприємств різних форм власності, набуття вмінь обґрунтування створення власного бізнесу, а також підвищення ефективності управління підприємством у ринкових умовах.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
- ознайомлення студентів з основними категоріями підприємницької діяльності та бізнесу в інформаційній економіці;
- придбання теоретичних знань i практичних навичок щодо порядку створення та ліквідації підприємств різних форм власності;
- засвоєння основ договірних відносин, ліцензування та патентування підприємницької діяльності в інформаційній економіці;
- застосування на практиці знань щодо формування відносин із зовнішнім середовищем;
- розгляд питань створення ефективної команди та мотивації персоналу;
- обґрунтування використання різних джерел фінансування бізнесу в інформаційній економіці.
Компетентність, що забезпечує
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до генерації підприємницьких ідей для створення власного бізнесу та успішного розвитку підприємства в інформаційній економіці.
Трудомісткість
5 кредитів, 40 аудиторних годин, 1 залік, 4 форми поточного контролю.