Міжнародна науково-практична конференція «ACTA NON VERBA: Ціннісні орієнтири вищої освіти в контексті євроінтеграції»
13–14 березня 2025 року доцентки кафедри міжнародних економічних відносин та безпеки бізнесу Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця Олена Ярмош і Олександра Гронь брали участь у Міжнародній науково-практичній конференції «ACTA NON VERBA: Ціннісні орієнтири вищої освіти в контексті євроінтеграції».
Захід був організований Українською асоціацією викладачів і дослідників європейської інтеграції, Маріупольським державним університетом, Запорізьким національним університетом у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Національним Еразмус+ офісом в Україні, а також національними експертами з реформування вищої освіти програми ЄС Еразмус+.
У рамках секційного засідання «Університет та суспільство: простір взаємодії, діалогу та співпраці між університетами і громадянським суспільством» було представлено доповідь на тему: «Комплаєнс-освіта як фактор сталого розвитку бізнесу в умовах європейської інтеграції». Доповідь була присвячена необхідності інтеграції стандартів відповідального ведення бізнесу вітчизняними компаніями, що дозволить їм стати успішними гравцями на європейському бізнес-ринку.
У презентації висвітлено результати аналізу світових досліджень щодо важливості впровадження комплаєнс-менеджменту в бізнес-стратегії сучасних підприємств, трансформації ролі комплаєнс-офіцерів у компаніях і зростання попиту на кваліфікованих фахівців з комплаєнсу.
Запровадження курсів із комплаєнс-менеджменту у вітчизняних закладах вищої освіти дозволить підготувати майбутніх фахівців до викликів глобального ринку, надати знання, необхідні для управління ризиками та забезпечення етичних норм у бізнесі, що підвищить їхню конкурентоспроможність на міжнародному ринку праці.
Такі завдання реалізуються в рамках Проєкту Еразмус+ (CBHE) «Впровадження європейського підходу комплаєнс-менеджменту у вищій освіті України – EUComplianceM4UA», учасниками якого є п’ять українських закладів вищої освіти, зокрема ХНЕУ ім. С. Кузнеця, та чотири університети з Європейського Союзу. Головною метою проєкту є вдосконалення механізмів викладання та оцінювання у ЗВО з акцентом на забезпеченні якості, управлінні, боротьбі з хабарництвом та розвитку інновацій відповідно до стандартів ЄС у сфері комплаєнсу.
Вивчення комплаєнс-менеджменту сприятиме розумінню важливості діяльності на основі європейських цінностей, із урахуванням правових та етичних стандартів, що, у свою чергу, стимулюватиме розвиток відповідального бізнесу.
Активне залучення українських університетів до впровадження європейського підходу до комплаєнс-менеджменту дозволить підвищити рівень академічної доброчесності, міжнародного менеджменту, підприємництва, ділової етики та правових аспектів у менш досвідчених українських ЗВО.